Webinar  Journal Club               Alleen voor leden

27 juni 19.30 - 20.45 uur
Aanmelden

Journal Club 14 november 19.30 - 20.45 uur Online

Aanmelden

Scholing Ketogeen Dieet Wetenschappelijke onderbouwing en praktische toepassing

Aanmelden

‘Meer reclame voor groente en fruit op televisie’

De tuinbouwsector begint aan een reclamecampagne voor groente en fruit. Campagnes van Burger King en McDonald’s worden als inspiratiebron gebruikt.

Met name kinderen zouden meer groente en fruit moeten gaan eten. Met reclamecampagnes die deels worden gesubsidieerd door de sector zelf en deels door de Europese Unie, moeten de kinderen worden aangemoedigd om tomaatjes, broccoli en appels te nuttigen.

Staatssecretaris Martijn van Dam (Economische Zaken) vertelt in AD dat in de gemiddelde schoolklas één kind genoeg groente eet en één op honderd kinderen genoeg fruit binnenkrijgt.

Groente en fruit moeten “leuker” worden, een goed voorbeeld daarvan zijn de snoeptomaatjes, zo zegt Van Dam. “Probeer je kind maar eens een gewone tomaat te laten eten of zet ze deze voor. Juist die kleurverschillen vinden kinderen heel leuk.”

Door: NU.nl

Wil je ook lid worden ?

DCN is een beroepsorganisatie voor diëtisten in de eerstelijnszorg. De diëtisten werken vanuit hun eigen praktijk nauw samen met huisartsen en andere verwijzers.
Info lidmaatschap DCN

Heb je een vraag?

Wij beantwoorden deze zo snel mogelijk. 
Stel je vraag
shopping-cartmale