CVRMDCN 450De E-learning voor diëtisten, die het huiswerk vormde voor de succesvolle scholing   ‘Cardiovasculair Risicomanagement’  van de DCN Academy, kan nog steeds gevolgd worden. De E-learning is geschreven door Willy Gilbert van DCN en Majorie Former van Voeding en Visie met medewerking van cardioloog Dr. Roderik Kraaijenhagen en is geaccrediteerd voor 4 studiepunten. De inhoud  is n.a.v. de nieuwe Richtlijnen Goede Voeding geactualiseerd.Via DCN ontvangt u korting.

Klik hier voor de link naar de module

Hart- en vaatziekten

Hart- en vaatziekten zijn wereldwijd en ook in Nederland een belangrijke doodsoorzaak. Cardiovasculair risicomanagement is de diagnostiek, behandeling en follow-up van risicofactoren voor hart- en vaatziekten, inclusief leefstijladvisering en begeleiding bij patiënten met een verhoogd risico op ziekte of sterfte door deze ziekten. De behandeling door de diëtist is gericht op voedings- en leefstijladviezen.

Kennis van het ontstaan van hart- en vaatziekten, de werking van medicatie, de mogelijkheden en relevantie van voedings- en leefstijladviezen en inzicht in de achtergronden van elkaar tegensprekende berichten over voeding, zijn een ‘must’ voor de rol van de diëtist als voedingsprofessional en medebehandelaar in een multidisciplinair behandelteam.

In deze e-learningmodule krijgt de diëtist inzicht in de factoren die een rol spelen bij het ontstaan van cardiovasculaire aandoeningen en de werking van medicatie. In welke mate spelen voedings- en leefstijladviezen een rol bij de preventie en bij de behandeling van cardiovasculaire aandoeningen. Wat is de laatste stand van zaken met betrekking tot de voeding met name de effecten van diverse verzadigde vetzuren en plantensterolen. De deelnemer reflecteert aan de hand van casuïstiek en stellingen op de eigen attitude ten aanzien van de samenwerking met andere disciplines.

De module is ontwikkeld is samenwerking met:

• mw. W.A. Gilbert-Peek, diëtist en voorzitter van Diëtisten Coöperatie Nederland
  • dr. R.A. Kraaijenhagen, cardioloog Arterium Amsterdam.

Met medewerking van:

• Dr. AJM Verhoeven, Universitair Docent, afdeling Inwendige Geneeskunde, sectie Farmacologie en Vasculaire en Metabole ziekten; Erasmus MC Rotterdam, secretaris Onderzoeksschool COEUR (Cardiovasculair Onderzoek van de EUR)
  • Jogchum Plat, professor voedingsfysiologie aan de Universiteit van Maastricht.

De e-learningmodule is voor diëtisten geaccrediteerd door de Stichting Accreditatie Deskundigheidsbevorderende Activiteiten Paramedici (StADAP) voor 4 studiepunten. Unilever heeft een educational grant beschikbaar gesteld voor deze module.

Gebruik tijdens uw betaling de volgende vouchercode  APX2GB7ZXNDS Deze code geeft € 17,- korting op de e-learning.